Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

O šoférovaní (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť

 

Ja jednoznačne priznávam, že som zlý šofér.
 
Hodnoť

 

Paštikár môže trénovať svoju nervovú sústavu a nemusí vždy predbiehať. :-) Pravidelne stretávam takých, ktorí nervózne všetkých obiehajú, aby o chvíľu s nimi spolu čakali na tom istom semafore. Ale možno niekde budú o 20 sekúnd skôr. Alebo aj nie.
A priznávam sa, že stáva sa mi to málokedy, ale občas uviaznem na semaforoch, keď je červená tak dlho, že zabudnem na semafor a začnem rozmýšľať nad niečím iným, alebo si nájdem vonku niečo krajšie na pozeranie. A tiež niekedy nepustím šoféra, ak si ho všimnem neskoro. Ak si všimnem niekoho uviaznutého skôr, pustím ho.
 
Hodnoť

Ja ti napisem

Ja ti napisem uplne iny stav.
Zle jazdenie z BA sa, cez vikendy, ked sa vsetci rozlezu domov na vidiek, prenasa na cesty po Slovensku. A sofer nevedomy si svojho porusovania pravidiel, ocakava, ze sofer za nim bude predpokladat, ze on pred nim ide urobit chybu.
To co ty nazyvas ohladuplnostou v BA je neziaduci jav! Ked je raz niekto na vedlajsej, tak je na vedlajsej! A nech si tam pre mna za mna caka do vecera, kym moze mat volny smer na hlavnu. Tak ako ja viem, ze ak som ja na vedlajsej, ze nemam vojst do hlavnej kedykolvek., tak to ocakavam aj v situacii, ked som na hlavnej, ze nikto z vedlajsej sa tam netlaci!
V BA sa rozmohlo, ze sofer na hlavnej, s 1 autom za sebou, pribrzdi, pusti auto z vedlajsej, hoc vsetci traja!!! soferi vidia pocet 3 aut. , ze akoze ohladuplne pustil auto pred seba, no neohladuplne vybrzdil toho za nim, a este predpoklada, ze ten za nim jeho slomalenie na hlavnej predpoklada!! . Posledne sa mi takto lo bratislavsky vrypal predomna na Tekovskych Nemciach jeden z pripajacieho pruhu! Bratislavsky ocakaval po mne kamaratsku pomoc, hoc on vidiac situaciu mal zacat brzdit a nechavat si tak este dostatocnu dlzku volneho pripajacieho pruhu, aby sa mal kde rozbehnut a nabrat rychlost az sa mu priestor za mnou uvolni. A v Ne sa mi stalo ze na pripajaci Nitra zapad, dvaja BL ocakavali, ze sa zazipsuju az na konci volneho pruhu, hoc zlte znacky im nakazovali, ze uz davno mali byt za mnou vzadu zazipsovani do ostatnych!
 

 

zipsovať sa má až tesne pred prekážkou, t.j. takmer na konci pruhu, nie kilometer pred ňou. Pokiaľ sa takto zispuje a všetci to správne pochopia a umožnia si navzájom plynulé zispovanie bez výrazných zbytočných spomalení, celkové spomalenie je podstatne menšie ako keď sa zipsuje 500 a viac metrov pred prekážkou + vytvára sa menšia kolóna. Pravidelne o tom rozprávajú dopravní odborníci v médiách.
 

Dobre, že si zareagoval

Dobre, že si zareagoval. Toto, čo uvádzaš platí pri bežnej farbe dopravných značiek. Opakujem, pri bežnej farbe!
Na prácach pri Nitre sú však oranžové značky C30, ktoré hovoria, ako bude nasledovať dávanie prednosti v jazdných pruhoch a oranžové značky C22b, ktoré hovoria, že jazdný pruh bude končiť a skončil.
Hoc stavbári ponechajú aj 5 km voľnej vozovky do ukončenia v pruhu, nemáš tam, čo pri oranžovej značke robiť! Pre teba končí pruh na pozícii C22b! Bodka.
Nepotrebuješ tam mať už ani oranžovú V1 ani smerové dosky Z4
Priestor v pruhu si mohli stavbári ponechať pre obslužné vozidlá, pre zamestnancov, pre žeriavy, pre bágre, pre kadečo.

Neži preto len vo svete , ktorý si uviedol. Zabudol si na oranžovú farbu.
 

 

na ukladanie sa vyzužíva odhradený priestor smerovými doskami. nie priestor pred nimi. Práve aj kvôli bezpečnosti.

c.22b sa osádza vždy na začiaku výjazdového úseku, t.j. úseku v ktorom sa "ukončuje pruh" teda až po úroveň tejto značky môžem smelo jazdiť v pruhu, ktorý bude končiť, a na zaradenie mám využiť práve ukončovací úsek. Je pravdou, že v takom prípade by ma vodič v priebežnom jazdnom pruhu pustiť nemusel. Ale to že tam nie je dopravné značenie o striedavom radení neznamená, že toto nie je z praktického hľadiska pre dopravu plynulejšie. Navyše výlukové práce v doprave bývajú na Slovensko často divoko značené.
 

Verim, ze mas

Verim, ze mas na mysli oranzovu c22b. Tu si mozu v projekte nastavit v pruhu ako chcu, nie na zaciatku konca, ako uvadzas.
 

 

značka c22b ma vyhláškou presne definovaný význam. ak sa použije na dočasnom dopravnom značení, jej podklad sa od vzoru môže líšiť na zdôraznenie dočasnej (mohli by sme povedať aj nečakanej) zmeny v organizácii dopravy v danom mieste.
 

Jeden príklad

na nežiadúci jav ohľaduplnosti. Je zápcha, na hlavnej ceste kolóna 5 km, cesta ide cez mesto. Ty ideš z vedľajšej, musíš prejsť 500 m po hlavnej a znovu odbočíš na vedľajšiu. Ak ťa nik nepustí, budeš čakať 3 hodiny, ak ťa niekto pustí, on ani nik za ním nestratí ani sekundu (oni idú ďalej, ty odbočíš ešte v zápche). Čo je lepšie?
Dúfam, že ak ťa niekedy budem chcieť pustiť z vedľajšej cesty, odmietneš to a počkáš na noc, keď sa doprava zníži. S tvojimi názormi by som bol rád, aby som ťa nikdy nestretol. :-(
 

Práve táto

Práve táto ohľaduplnosť vodičov spôsobuje už pár rokov, že správcovia komunikácií nemajú spätnú vázbu, veď načo aj, všetko je OK, šoféri sa popúšťajú.... namiesto toho, aby sa riešilo rozšírenie vozovky, premostenie, zmenila sa organizácia dopravy.
Jednorázová kolóna nie je problém, vedľajšia počká aj do večera, už som to uviedol vyššie. A dennodenná kolóna - príkladov je dosť, kde sa moja hypotéza potvrdzuje.
 


Najčítanejšie


  1. Ľuboslava Šusteková: Huspenina 755
  2. Eva Bacigalová: Do roka a do dňa (1. časť) 596
  3. Tobias Valúch: Neschopnosť vlády dosiahla novej hranice, za ktorú by sa nemusela hanbiť ani Venezuela 427
  4. Andrea Vörösová: Chrípka do tváre... v kriminálnom štáte 401
  5. Jozef Ivan: Help yourself, man. „Vakcinujme“ sa sami 326
  6. Lórant Kulík: Fotoreportáž: Postrehy a dojmy z víkendového testovania na COVID 19 v Košiciach 314
  7. Michal Latta: Najlepšia slovenská tarhoňa 244
  8. Jaroslav Mottl: Denník koviďáka 2020 239
  9. Viktor Pamula: Zlatý mešec pre nového viceprimátora 232
  10. Věra Tepličková: Žiadny strach, obyčajné celoplošné testovanie nebude! 189

Rebríčky článkov


  1. Roman Hutira: Vzdelanie zadarmo má svoju cenu (Dánsko)
  2. Miroslav Binčík: Mrhanie zdrojmi, pohŕdanie silami. A kde je perspektíva?
  3. Veronika Svabyova: Radostná DSS
  4. Veronika Svabyova: Súrodenci
  5. Silvia Smolková: “Mŕtvy mafoš je dobrý mafoš. Zachvíľu budú všetci dobrí."
  6. Ján Škerko: Moje spomienky na Dunaj v Bratislave
  7. Lukáš Baloga: Odložené dlhy by mohli spôsobiť ďalšiu finančnú krízu
  8. Roman Hutira: Štúdium v Čechách, narýchlo podaný Brufén boľačkám slovenského študenta.
  9. Martin Konečný: Kompromis náš každodenný
  10. Jozef Legény: Zomrieť na Matoviča - najpravdepodobnejšia príčina smrti 2 368 občanov navyše v roku 2020


Už ste čítali?