Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

O šoférovaní (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť

 

Ja jednoznačne priznávam, že som zlý šofér.
 
Hodnoť

 

Paštikár môže trénovať svoju nervovú sústavu a nemusí vždy predbiehať. :-) Pravidelne stretávam takých, ktorí nervózne všetkých obiehajú, aby o chvíľu s nimi spolu čakali na tom istom semafore. Ale možno niekde budú o 20 sekúnd skôr. Alebo aj nie.
A priznávam sa, že stáva sa mi to málokedy, ale občas uviaznem na semaforoch, keď je červená tak dlho, že zabudnem na semafor a začnem rozmýšľať nad niečím iným, alebo si nájdem vonku niečo krajšie na pozeranie. A tiež niekedy nepustím šoféra, ak si ho všimnem neskoro. Ak si všimnem niekoho uviaznutého skôr, pustím ho.
 
Hodnoť

Ja ti napisem

Ja ti napisem uplne iny stav.
Zle jazdenie z BA sa, cez vikendy, ked sa vsetci rozlezu domov na vidiek, prenasa na cesty po Slovensku. A sofer nevedomy si svojho porusovania pravidiel, ocakava, ze sofer za nim bude predpokladat, ze on pred nim ide urobit chybu.
To co ty nazyvas ohladuplnostou v BA je neziaduci jav! Ked je raz niekto na vedlajsej, tak je na vedlajsej! A nech si tam pre mna za mna caka do vecera, kym moze mat volny smer na hlavnu. Tak ako ja viem, ze ak som ja na vedlajsej, ze nemam vojst do hlavnej kedykolvek., tak to ocakavam aj v situacii, ked som na hlavnej, ze nikto z vedlajsej sa tam netlaci!
V BA sa rozmohlo, ze sofer na hlavnej, s 1 autom za sebou, pribrzdi, pusti auto z vedlajsej, hoc vsetci traja!!! soferi vidia pocet 3 aut. , ze akoze ohladuplne pustil auto pred seba, no neohladuplne vybrzdil toho za nim, a este predpoklada, ze ten za nim jeho slomalenie na hlavnej predpoklada!! . Posledne sa mi takto lo bratislavsky vrypal predomna na Tekovskych Nemciach jeden z pripajacieho pruhu! Bratislavsky ocakaval po mne kamaratsku pomoc, hoc on vidiac situaciu mal zacat brzdit a nechavat si tak este dostatocnu dlzku volneho pripajacieho pruhu, aby sa mal kde rozbehnut a nabrat rychlost az sa mu priestor za mnou uvolni. A v Ne sa mi stalo ze na pripajaci Nitra zapad, dvaja BL ocakavali, ze sa zazipsuju az na konci volneho pruhu, hoc zlte znacky im nakazovali, ze uz davno mali byt za mnou vzadu zazipsovani do ostatnych!
 

 

zipsovať sa má až tesne pred prekážkou, t.j. takmer na konci pruhu, nie kilometer pred ňou. Pokiaľ sa takto zispuje a všetci to správne pochopia a umožnia si navzájom plynulé zispovanie bez výrazných zbytočných spomalení, celkové spomalenie je podstatne menšie ako keď sa zipsuje 500 a viac metrov pred prekážkou + vytvára sa menšia kolóna. Pravidelne o tom rozprávajú dopravní odborníci v médiách.
 

Dobre, že si zareagoval

Dobre, že si zareagoval. Toto, čo uvádzaš platí pri bežnej farbe dopravných značiek. Opakujem, pri bežnej farbe!
Na prácach pri Nitre sú však oranžové značky C30, ktoré hovoria, ako bude nasledovať dávanie prednosti v jazdných pruhoch a oranžové značky C22b, ktoré hovoria, že jazdný pruh bude končiť a skončil.
Hoc stavbári ponechajú aj 5 km voľnej vozovky do ukončenia v pruhu, nemáš tam, čo pri oranžovej značke robiť! Pre teba končí pruh na pozícii C22b! Bodka.
Nepotrebuješ tam mať už ani oranžovú V1 ani smerové dosky Z4
Priestor v pruhu si mohli stavbári ponechať pre obslužné vozidlá, pre zamestnancov, pre žeriavy, pre bágre, pre kadečo.

Neži preto len vo svete , ktorý si uviedol. Zabudol si na oranžovú farbu.
 

 

na ukladanie sa vyzužíva odhradený priestor smerovými doskami. nie priestor pred nimi. Práve aj kvôli bezpečnosti.

c.22b sa osádza vždy na začiaku výjazdového úseku, t.j. úseku v ktorom sa "ukončuje pruh" teda až po úroveň tejto značky môžem smelo jazdiť v pruhu, ktorý bude končiť, a na zaradenie mám využiť práve ukončovací úsek. Je pravdou, že v takom prípade by ma vodič v priebežnom jazdnom pruhu pustiť nemusel. Ale to že tam nie je dopravné značenie o striedavom radení neznamená, že toto nie je z praktického hľadiska pre dopravu plynulejšie. Navyše výlukové práce v doprave bývajú na Slovensko často divoko značené.
 

Verim, ze mas

Verim, ze mas na mysli oranzovu c22b. Tu si mozu v projekte nastavit v pruhu ako chcu, nie na zaciatku konca, ako uvadzas.
 

 

značka c22b ma vyhláškou presne definovaný význam. ak sa použije na dočasnom dopravnom značení, jej podklad sa od vzoru môže líšiť na zdôraznenie dočasnej (mohli by sme povedať aj nečakanej) zmeny v organizácii dopravy v danom mieste.
 

Jeden príklad

na nežiadúci jav ohľaduplnosti. Je zápcha, na hlavnej ceste kolóna 5 km, cesta ide cez mesto. Ty ideš z vedľajšej, musíš prejsť 500 m po hlavnej a znovu odbočíš na vedľajšiu. Ak ťa nik nepustí, budeš čakať 3 hodiny, ak ťa niekto pustí, on ani nik za ním nestratí ani sekundu (oni idú ďalej, ty odbočíš ešte v zápche). Čo je lepšie?
Dúfam, že ak ťa niekedy budem chcieť pustiť z vedľajšej cesty, odmietneš to a počkáš na noc, keď sa doprava zníži. S tvojimi názormi by som bol rád, aby som ťa nikdy nestretol. :-(
 

Práve táto

Práve táto ohľaduplnosť vodičov spôsobuje už pár rokov, že správcovia komunikácií nemajú spätnú vázbu, veď načo aj, všetko je OK, šoféri sa popúšťajú.... namiesto toho, aby sa riešilo rozšírenie vozovky, premostenie, zmenila sa organizácia dopravy.
Jednorázová kolóna nie je problém, vedľajšia počká aj do večera, už som to uviedol vyššie. A dennodenná kolóna - príkladov je dosť, kde sa moja hypotéza potvrdzuje.
 


Najčítanejšie


  1. Maroš Chmúrny: Škandál u sv. Michala, kus dobrej roboty a nová funkcia 2 672
  2. Mišo Šesták: Keď si sovietsky vojak nesmie vypiť 1 854
  3. Miroslav Ferkl: Vysnívaný dom Igora Matoviča. 1 475
  4. Július Kovács: Kotlebovci sa vyhražali Matovičovi smrťou, pred jeho dom doniesli truhlu a vence 1 359
  5. Roman Vavro: „Čo je to s televíziou? Konečne mi funguje rádio...“ 903
  6. Roman Kebísek: Časť slovenských rozprávok od Dobšinského sa podobá nemeckým od Grimmovcov 854
  7. Michael Achberger: Kedy by ste mali jesť posledné jedlo dňa, aby ste zbytočne nepriberali? 836
  8. Martin Plesch: Ktorých žiakov treba vrátiť do škôl? 772
  9. Miroslav Galovič: Kraj, kde nič nie je XI. Stará Ľubovňa. Posledný skanzen na tripe. 691
  10. Dominika Kislíková: Chleb (náš každodenný malofatranský) 654

Rebríčky článkov


  1. Miriam Studeničová: Životná potreba svätenia sviatočného dňa!
  2. Peter Ďuroška: Nadácia SPP podporila projekt zrakovo postihnutých športovcov
  3. Michal Kováč: Ako sa IBM zo straty vrátila späť k ziskom
  4. Ivan Čarnogurský: KEĎ SA VLÁDNUTIE STÁVA OBSAHOVO NEPODSTATNÉ
  5. Július Kovács: Dr.Bukovský zľahčuje covid a zarába na tom mesačne okolo 5000 eur, pomôžte mi ho odstáviť
  6. Vladimír Bohm: Prečo deti nechcú chodiť do školy a pohŕdajú učiteľmi?
  7. Katarína Adamusová: Hranice vo vzťahoch z pohľadu efektivity
  8. Jozef Legény: Revúca, ako ďalej so správou bytov?
  9. Jaroslav Polaček: NEČAKÁM POTLESK, ALE ZACHRÁNILI SME VODU PRE CELÉ VÝCHODNÉ SLOVENSKO
  10. Eva Rohrman Madová: Cestovať či necestovať ?


Už ste čítali?